Ćwiczenia na dobry humor

Jakakolwiek aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Systematyczność w ćwiczeniach jest związana z poprawą kondycji fizycznej, psychicznej a także z pozytywnym wpływem na nastrój. Niestety wielu z nas odpuszcza sobie regularne ćwiczenia na rzecz biernego stylu życia czy to z lenistwa czy też innych wymówek. Warto więc poszukać idealnie pasujących ćwiczeń, których wykonywanie nie będzie przykrym obowiązkiem tylko przyjemnością.

Usportowienie ludzi

Osoby uprawiające sport dzielą się na takie, które ćwiczą intensywnie (systematyczne pływanie, bieganie czy aerobik) oraz na tych, których intensywność ćwiczeń jest mała (spacerują, pływają kajakiem, wykonują czynności związane z pracami domowymi).

Najważniejszym argumentem za, aby korzystać z aktywności fizycznej jest zmniejszenie prawdopodobieństwa zapadnięcia na wiele chorób. Minimalizujemy powstanie problemów z układem sercowo-naczyniowym, osteoporozy, otyłości, nadciśnieniu krwi. Poprawia się przemiana materii, zmniejsza się apetyt zwłaszcza na te niezdrowe produkty typu fast food. I to wszystko razem działa zbawiennie a nasze samopoczucie.

 

Nastrój podczas ćwiczeń fizycznych

Systematyczne ćwiczenia polepszają funkcjonowanie mózgu bo poprawia się zdolność zapamiętywania, zdolności organizacyjne i decyzyjne. W czasie uprawiania sportu wydziela się hormon szczęścia nazywany serotoniną więc obniża się poziom zachorowalności na depresję i jakiekolwiek zaburzenia nastroju. Aktywność fizyczna rozładowuje negatywne napięcie. Prowadzi także do posiadania i utrzymania wymarzonej sylwetki co zwiększa naszą pewność siebie.

 

Jak ćwiczyć żeby uzyskać najlepsze efekty?

Badania wykazują, że najlepiej jest uprawiać sport codziennie o niezbyt wysokim natężeniu, wystarczy na przykład jazda na rowerze lub dłuższy spacer bo dzięki temu można utrzymać zdrowy organizm.

Należy doceniać efekty ćwiczeń aby zmobilizować się do kolejnych i czerpać radość z uprawiania sportu. Aktywność dobieramy pod siebie, ważne są fizyczne możliwości ale także osobiste preferencje i osobowość. Na przykład dla osób, które chcą się wyciszyć i zrelaksować polecana jest joga a dla tych, którzy chcą rozładować całodniowe napięcie najlepszym wyborem będzie boks lub aerobik.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie żeglować, jak przygotować się do żeglarstwa oraz czy masaż pomoże nam na zmęczenie i stres.

sklep żeglarski

zanzibar wycieczka na wczasy z planetescape

Kontakt

ul. Solec 22, Warszawa

804 569 874

kontakt@aktywnomania.pl

Galeria