Sporty polecane dla seniorów

Regularne ćwiczenia to samo zdrowie, zwłaszcza u osób w podeszłym wieku. Działają one korzystnie nie tylko na ciało ale także na dobre samopoczucie i lepiej funkcjonujący mózg a także pomaga budować kontakty towarzyskie.

 

Osoby w zaawansowanym wieku często nie chcą ćwiczyć, zwłaszcza jeśli nie robili tego wcześniej. Uważają, że nie powinni na „stare lata” się przemęczać bo zrobią tym sobie krzywdę. Nie chcą też wprowadzać zmian w swoim życiu podczas jesieni życia, myślą, że ćwiczenia są zbyt nudne do wykonywania. Jednakże specjaliści od geriatrii apelują, że bierny tryb życia prowadzi do częstszego korzystania z usług lekarzy i szpitali niż porównując kondycję aktywnych seniorów.

Sport a wiek

Wiek biologiczny jest oczywiście bardzo istotny ale niewielu z nas wie, że za pomocą systematycznej aktywności fizycznej możemy odmłodzić się o kilka lat. Każda osoba, która lubi się ruszać i robi to często czuje się zdrowsza, młodsza i co najważniejsze właśnie tak wygląda.

Dzięki ciągłej aktywności senior posiada lepszą kondycję, nie ma problemów ze wchodzeniem po schodach, nie odczuwa bólu stawów i mięśni. Takie zachowanie wzmacnia odporność i minimalizuje wystąpienie nadwagi oraz otyłości, reguluje ciśnienie krwi, ogranicza zły cholesterol, zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera i demencji. Poprawia się aktywność mózgu i pamięć a dzięki temu senior na dłużej zyskuje niezależność. Stosunki społeczne zyskują inny wymiar więc taka osoba nie czuje się samotna.

 

Rodzaje aktywności fizycznej polecanej dla seniorów

Ważne jest aby przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultować się z lekarzem, który doradzi nam jaki sport będzie odpowiedni dla danej osoby a który rodzaj powinna sobie odpuścić.

Najlepszym wyborem będzie pływanie, sport który nie obciąża stawów, mięśni i kości. Buduje on i modeluje ciało co jest ważne dla osoby w podeszłym wieku. Wzmacnianie są mięśnie pleców, ramion i nóg, poprawia się koordynacja całego ciała. Wystarczy pływać 1 lub 2 razy w tygodniu aby odczuć pozytywny wpływ tego sportu na organizm.

Drugą propozycją jest nordic walking czyli potocznie mówiąc „marsz z kijami”. Dzięki temu wyposażeniu odciążane są stawy w porównaniu z tradycyjnymi spacerami. Rozwija wytrzymałość, dotlenia organizm i ma dobry wpływ na dotlenienie organizmu bo jest to sport uprawiany na zewnątrz. Ważne jest aby na początku opanować używanie kijków (z pomocą instruktora) aby później nie robić błędów, które mogą się odbić na zdrowiu.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie żeglować, jak przygotować się do żeglarstwa oraz czy masaż pomoże nam na zmęczenie i stres.

sklep żeglarski

zanzibar wycieczka na wczasy z planetescape

Kontakt

ul. Solec 22, Warszawa

804 569 874

kontakt@aktywnomania.pl

Galeria