Sprawy sercowe a sport

Chyba każdy ma świadomość, że sport to zdrowie. Zwłaszcza w przypadku posiadania jakichkolwiek dolegliwości powinniśmy zastanowić się jakie ćwiczenia pomogą nam walczyć z chorobą.

Systematyczna aktywność fizyczna działa kojąco na zdrowie psychiczne i fizyczne. Jednakże w wypadku chorób układu sercowo-naczyniowego ze sportem trzeba uważać, zwłaszcza jeśli wybieramy jakąś ekstremalną dyscyplinę. Każda osoba zmagająca się z tym problemem musi sobie zdać sprawę jakie powinna pokonać bariery aby nie rezygnować z aktywnego stylu życia i móc dbać o siebie pod względem fizyczności.

Jeśli chcemy wybrać odpowiednią dla nas dyscyplinę sportową (lub wrócić do poprzedniej) po przebytej chorobie musimy mieć świadomość jakie zagrożenia na nas czyhają a także skonsultować się ze specjalistą, który powie nam na co możemy sobie pozwolić. Ważne jest zapoznanie się ze specyfiką naszej dolegliwości aby nie pogorszyć swojego stanu lub doprowadzić do jakiś komplikacji.

 

Jakie aktywności są polecane dla osób z problemami kardiologicznymi?

Każdy ruch jest zbawienny dla mięśnia sercowego bo go wspomaga. Ćwiczenia wytrzymałościowe wzmacniają serce, poprawiając także jego wydolność. Osoby cierpiące na te dolegliwości nie powinny na co dzień wymagać od siebie gwałtownego, dużego wysiłku. Dlatego też nie wolno wykonywać ćwiczeń anaerobowych czyli sprintu czy też forsownych sesji na siłowni. Polecanymi sportami są te, które nie wymagają od nas dużego wysiłku, dobrze jest też wcześniej zbadać wydolność swojego organizmu.

 

Nadciśnienie tętnicze a sporty siłowe

Osoby z potocznie zwanym nadciśnieniem nie powinny próbować podnosić ciężarów czy zapasów bo jest to dla nich zbyt duże obciążenie organizmu i co za tym idzie takie ćwiczenia powodują nagły wzrost ciśnienia. Nie można też forsować się przy jakichkolwiek ćwiczeniach i regulować ciśnienie krwi za pomocą leków przepisanych przez doktora.

Najlepszym wyborem jeśli chodzi o sport będzie marsz, spacer, pływanie a także jazda na rowerze. Ćwiczenia pomogą uregulować skoki ciśnienia ponieważ pocąc się człowiek traci nadmiar wody i soli, który są zawarte w organizmie.

 

Aktywność fizyczna przy wysokim poziomie cholesterolu

Regularne ćwiczenia regulują także poziom złego cholesterolu (LDL). Najlepszym wyborem są tutaj ćwiczenia aerobowe czyli nieco bardziej intensywne niż w przypadku wysokiego ciśnienia krwi czyli jazda na rolkach, łyżwach, biegi narciarskie, marsze, biegi, pływanie oraz jazda na rowerze. Ważne jest aby ćwiczyć codziennie po pół godziny.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie żeglować, jak przygotować się do żeglarstwa oraz czy masaż pomoże nam na zmęczenie i stres.

sklep żeglarski

zanzibar wycieczka na wczasy z planetescape

Kontakt

ul. Solec 22, Warszawa

804 569 874

kontakt@aktywnomania.pl

Galeria