Ćwiczenia modelujące sylwetkę

Ćwiczenia modelujące sylwetkę

Listopad 29, 2018 0 przez admin

Odchudzanie to proces, którego trudy podejmuje mnóstwo osób. W zasadzie nie ma się temu co dziwić – wszak, nadwaga jest przypadłością diagnozowaną coraz częściej.

Do wzrostu poziomu tkanki tłuszczowej w głównej mierze przyczynia się: brak aktywności fizycznej (regularnej) oraz złe odżywianie. Czy zatem wystarczy zmienić swój tryb życia na zdrowszy, aby schudnąć?

I tak. I nie. Dieta musi mieć charakter odchudzający, co oznacza, że powinna być nieco mniej obfitsza. Jej bilans kaloryczny może być obniżony o 200-300 kcal. Z kolei jeśli chodzi o aktywność fizyczną, to ta na czas odchudzania powinna być zwiększona.

Jak trenować by schudnąć?
Proces odchudzania to w głównej mierze trening. Wszakże, to właśnie podczas aktywności ciała dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej. Wiele osób zastanawia się „jaki trening wybrać?”. Podpowiadamy: wybierz aeroby.

Aeroby to forma treningowa, która należy do tych najbardziej przyjemnych. Nie stanowi ogromnego obciążenia dla stawów, kręgosłupa czy płuc. Uprawiać ją może niemal każdy – nawet Ci, których wytrzymałość tlenowo-oddechowa pozostawia wiele do życzenia.

Zasady treningu na odchudzanie


Trening na odchudzanie musi spełnić kilka kluczowych warunków. Dotyczą one:

  • Intensywności – powinna ona być umiarkowanie wysoka. Średni tętno powinno oscylować w granicach 60-70 max HR.
  • Objętości – minimalny czas treningu nie powinien być mniejszy aniżeli 30 minut. Sugerowana długość treningu w skali tygodnia – około 200-300 minut.

Pamiętaj: aby trening był faktycznie efektywny musisz zadbać także o dietę i opcjonalnie o suplementację. Tylko wtedy będziesz chudnąć w bardzo szybkim tempie.

Przykładowe ćwiczenia

Miejscem w którym odkłada się szczególna ilość tłuszczu są okolice brzucha i bioder. Nieestetyczne fałdki to prawdziwa zmora zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Jak sobie z nimi poradzić?

Jak wspiomnieliśmy trening powinien być oparty na ćwiczeniach aerobicznych. Podstawą powinno być bieganie, jazda na rowerze lub pływanie. Dodatkowo można stosować ćwiczenia wzmacniające mięśnie z tych okolic (np. Brzuszki, a6w, abs).

Należy pamiętać, że proces odchudzania zachodzi w całym organizmie (tkanka tłuszczowa spalana jest proporcjonalnie). Dlatego też koncentrowanie się na jednej partii ciała nie jest najlepszym pomysłem.

Nie zapomnij o diecie!

Bardzo często osoby rozpoczynające odchudzanie koncentrują się tylko na ćwiczeniach, co niestety nie dają takich rezultatów, jakich oczekuje się po sporym wysiłku. Należy pamiętać, że równie istotnym co trening, jest jadłospis.

Zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze i bardziej zbilansowane posiłki powinna być obarczona takim samym priorytetem jak trening. Dieta i ćwiczenia sprawią, że efektywność odchudzania będzie stała na wysokim poziomie, co znacząco skróci czas odchudzania.

Pomyśl o suplementacji
Niezwykle ważną rolę w procesie odchudzania może odegrać prawidłowa suplementacja. Dostępność produktów przyśpieszających spalanie tkanki tłuszczowej jest ogromna. Nie mniej jednak – przed zakupem warto zaznajomić się z opiniami na temat preparatu. Wszak, nie każdy dostępny środek jest warty uwagi.