Masaż dla sportowców po treningu

Tego typu zabieg dzieli się na masaż ogólny czyli obejmujący całe ciało oraz częściowy- gdzie masażowi poddawana jest wybrana część ciała, np. dolna/górna kończyna lub klata piersiowa. Cel masażu jest wyznacznikiem i nazwą czyli można wyróżnić masaż treningowy, zapobiegawczy i regenerujący.

Masaż treningowy

Sportowcy wysokiej klasy są długo przygotowywani do zawodów. Ich treningi są bardzo obciążające ich organizm, są one często w tygodniu powtarzane i wymuszają na zawodniku wysokiego poziomu odporności na stres i inne negatywne czynniki psychologiczne. Biorąc to wszystko razem okazuje się, że dla niektórych osób jest to ciężar nie do przejścia (wtedy wiadomo, że raczej nie dojdą do etapu bycia najlepszymi sportowcami) a dla niektórych zawodników prowadzi to do dużego zmęczenia, nadmiernego przeciążenia i przetrenowania.

 

Okazuje się, że na takie zmęczenie istnieje remedium polegające na przywróceniu zdolności danej partii mięśni do pracy za pomocą pozostawienia zmęczonego organu w odpoczynku jednocześnie włączając do pracy mięśnie, które podczas wysiłku brały w tym minimalny udział. Ich funkcjonowanie musi różnić się od tego, jaką pracę wykonywały wcześniej te przetrenowane mięśnie i musi być to czynny wypoczynek. Według badań naukowych niestety taki zabieg działa tylko w przypadku niewielkiego zmęczenia a nie poważnego przetrenowania.

 

Lekarze sportowi polecają więc masaż sportowy, który w różnorodny sposób jest w stanie usunąć objawy napięcia, zlikwidować napięcie, zmęczenie i przyspieszyć regenerację organizmu. Działa korzystnie na podwyższenie zdolności do pracy całego organizmu bez zbędnej straty energii.

Masaż treningowy jest polecany w okresie treningów aby ulepszyć właściwości fizyczne i psychiczne zawodnika, pomóc utrzymać mu kondycję na odpowiednim poziomie oraz pozbyć się zmęczenia prowadzać do regeneracji sił po obciążeniu ciała. Masaż treningowy powinien być ukierunkowany także na to, aby doskonalić działalność mechanizmów regulacyjnych ośrodkowego układu nerwowego, koordynację procesów pobudzających i hamujących. Masaż pomaga nam uporać się naszemu organizmowi ze zmianami jakie wywołują obciążające ćwiczenia fizyczne.

Sama sesja masażysty powinna trwać nie mniej nić 40 min i nie więcej niż godzina. Należy wykonywać je w 1,5-6 godzin po treningu ale to już dokładnie zależy od cech indywidualnych zawodnika.

O serwisie

Na naszej stronie dowiesz się jak bezpiecznie żeglować, jak przygotować się do żeglarstwa oraz czy masaż pomoże nam na zmęczenie i stres.

sklep żeglarski

zanzibar wycieczka na wczasy z planetescape

Kontakt

ul. Solec 22, Warszawa

804 569 874

kontakt@aktywnomania.pl

Galeria